SEO vs PPC אורגני או ממומן

אתה נמצא כאן://, קידום אורגני SEO/SEO vs PPC אורגני או ממומן

SEO vs PPC אורגני או ממומן

קידום אתרים בגוגל: אורגני מול ממומן או שעדיף משולב

בימינו, אם אתה לא נמצא בזירה האינטרנטית אתה כאילו לא קיים – אלא שאין זה מספיק להקים אתר. מה שחשוב הרבה יותר הוא שהאתר יופיע גבוה ככל האפשר במנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם, גוגל, וזאת בהתאם למילות מפתח אשר רלוונטיות לתחום אליו קשור האתר. על רקע מגוון השחקנים האינסופי בשדה המשחק ברור דבר נוסף: לא ניתן אפילו לחשוב על מיקום במקומות הגבוהים ללא השקעת מאמצים, ולרוב גם כספים, בקידום ראוי של האתר

קידום אורגני, ממומן ומה שביניהם

ישנן שתי שיטות עיקריות העומדות עבור המעוניינים לבצע קידום אתרים בגוגל: מצד אחד, המדובר הוא על קידום אתרים אורגני (SEO), אשר הבסיס שלו לרוב הוא השמת מאמרים הכוללים קישורים לאתר המילות מפתח, קידום ברשתות החברתיות ובפורמים, רישום לאינדקסים ועוד: אלה אמורים להביא לכך שמספר הכניסות לאתר יגדל, מה שישפר את דירוגו במנוע החיפוש.

השיטה האחרת היא קידום ממומן, באמצעות Google Adwords: בוחרים את סוג הקמפיין ומילות מפתח. משך כל הקמפיין תופיע המודעה, ובה קישור לאתר, במקום בולט במנוע החיפוש – בנפרד מהתוצאות ה”טבעיות”. ברור שהגדרות אלה הן בסיסיות מאד, כאשר כל אחד מתחומים אלה מהווה “תורה” משל עצמה.

“אורך החיים” של הקמפיין

כבר מעצם ההגדרות שהובאו מעלה, ניתן ללמוד על מספר הבדלים בין הקידום האורגני לממומן. זה מתחיל עם האבחנה הבסיסית בין פעילות ארוכת טווח לבין כזו קצרה ונקודתית. קידום אורגני חייב להתבצע כל העת, כאשר לרוב ייראו תוצאות רק לאחר חודשים ארוכים, אם לא שנים. בנוסף, יש לראות תמיד מה קורה בתחום, למשל פעילותם של המתחרים. לעומת זאת, קידום ממומן הוא אידיאלי בעיקר לפרסומים נקודתיים וקצרי טווח: לדוגמא, השקה של מוצר או מבצע חדש בחברה. אין לשכוח כי נדרש לשלם לגוגל משך כל הקמפיין, כך שאפשרות הופעת המודעה לאורך זמן תהיה כרוכה בהוצאות גבוהות במיוחד.

זו הסיבה בגינה ממליצים לסקור את התוצאות של הקמפיין הממומן תוך פרק זמן של כחודש, בעוד שבמקרה של קידום אורגני רק פרק זמן של חצי שנה יאפשר פעמים רבות ללמוד על הצלחתו, לכאן או לכאן.

סוגיית התשלום על הקידום

ואם כבר עלויות כלכליות – גם באופן התשלום הנדרש מבעלי האתר יש הבדל. הקידום האורגני לא מצריך תשלום לגוגל, כמובן, גם אם לרוב יעניקו אנשי העסקים את המושכות לחברה מקצועית המבצעת זאת בתשלום. כדי להגיע לתוצאות ראויות נדרשת לרוב השקעה של כמה מאות שקלים בחודש לפחות, אם כי התמורות של הקידום המוצלח יכולות להפוך את ההשקעה לכדאית הרבה יותר.

בקידום ממומן, העלות היא בהתאם למספר ההקלקות על המודעה, כאשר יש לשלם למנוע החיפוש עצמו משך כל הפרויקט. יש לציין כי כמות ההקלקות אף היא תלוית תקציב: כאשר מגיעים ליעד שנקבע ליום מסוים (על פי סוג המודעה ועלותה) המודעה כבר לא תהיה מוצגת. עם הפסקת התשלום לגוגל, בהמשך לכך, המודעה מוסרת ואין לה כבר זכר.

ואפשרות השילוב? קיימת גם קיימת

לכל אחת מהשיטות שהובאו כאן יש יתרונות וחסרונות משלה. החדשות הטובות הן שלא תמיד צריך לבחור בין השיטות האלה. תחת זאת, רבים יטענו, ובצדק גמור, כי השילוב ביניהן עשוי ליצור שלם הגדול בהרבה מסך החלקים: קידום אורגני הנעשה כל העת, יחד עם “תגבור” של הקידום הממומן, יכולים לעשות את ההבדל. כמובן שכל פעולה הנעשית בתחום צריכה להיות מתוכננת לעילא ולעילא ולהתבצע לאחר מחקר מקיף וסקירה של התחום. על אותו עיקרון, יש לעקוב בכל עת אחר התקדמות פעולות הקידום, או אפילו שינויים הנערכים בתחום, ולבצע שינויים מסוימים בעת הצורך.

By | 2017-01-24T08:15:21+00:00 ינואר 23rd, 2017|PPC, קידום אורגני SEO|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment