Case study פרוייקט קידום בגוגל לאתר א. אדריכלים

אתה נמצא כאן://Case study פרוייקט קידום בגוגל לאתר א. אדריכלים
Case study פרוייקט קידום בגוגל לאתר א. אדריכלים 2017-05-09T09:40:41+00:00

Project Description

קמפיין קידום בגוגל תחום אדריכלות

רקע אודות העסק:

א. אדריכלים הוא משרד אדריכלים ותיק ומנוסה בצפון

המשרד בניהולה של האדריכלית אלינה אלדר ביצע מאות פרוייקטים מזה 20 שנה

קיבלנו את הפרוייקט לאחר הקמת אתר חדש לחברה

הבעיות והאתגרים איתם התמודדנו בקמפיין השיווק בגוגל:

האתר הישן נפרץ בעבר וגוגל זיהה אותו כחשוד בהטמעת תוכן ספאם.

פרופיל קישורים שזוהה כ toxic ועלול לגרור ענישה מעדכון פינגווין ע״פ הנחיות גוגל.

היעדים של הקמפיין

הגדלת התנועה לאתר והחשיפה ללקוחות פוטנציאלים

השיטה – מה עשינו בקמפיין

1.התחלנו עם הוספת תוכן לאתר בשתי קטגוריות

  1. מאמרים וטיפים – במקרה זה היה המון תוכן של טקסט וידאו וקבצים אותו אלינה יצרה בעבר
    הוספנו תוכן מקורי למאמרים הקיימים ועשינו אופטימיזציה מתאימה בדפי האתר
  2. סיפורי לקוח – ע״פ המבנה של מה היתה הבעיה? כיצד פתרנו אותה? מה התוצאה?
    המבנה הזה מנסיונינו עוזר לנו לדרג בביטויים המתארים צרכים ופתרונות אותם לא מצאנו במחקר המקדים.

2. בשלבי האופטימיזציה המוקדמים חיברנו ואימתנו את האתר בחשבונות google search console analytics, adwords
הכנסנו לאתר פרוטוקולים כמו schema והגדרנו את פרטי העסק שביל פירורי הלחם המוצרים ועוד
עם יציאת הפרסום של גוגל בנובמבר על השימוש באינדקס המובייל החלנו באתר פרוטוקול acelerated mobile pages  – AMP

3. בשלב זה אחרי חודשיים של עבודה קיבלנו הודעה במרכז האבטחה בגוגל search console שהאתר חשוד בפריצה.
במקביל זיהינו ירידה בדירוגים בתוצאות החיפוש של גוגל שכרגע דורג בביטויים אותם טירגטנו במיקומים 9 ו 12
התחלנו במחקר בעזרתה של אלינה וגילינו שהאתר הקודם נפרץ בעבר.
בעזרת החברה שבנתה את האתר ביצענו את הפרוטוקולים של האבטחה ובדיקת האתר בצד השרת.
לאחר שוידנו שהאתר החדש בטוח וכאמור לא נפרץ החלנו בעבודה לתיקון השגיאות שגוגל זיהה ב search consol
בין היתר ביצענו הפניות ל 170 קישורים מהאתר הישן אותם הפנינו לעמודים רלונטים באתר החדש.
והתנערות מקישורים שעלולים לפגוע באתר במקרה של ענישה על ידי עדכון אלגוריתם פינגויין.
בסוף התהליך הגשנו מפת אתר מחדש והזמנו את הרובוט לסרוק את האתר.

התוצאה היתהיחסית מהירה, יום יומיים  והאתר חזר למיקומים הקודמים.

4. כבר בהתחלה בנינו קמפיין ממומן המכוון לקהל היעד המועדף – זוגות צעירים ומשפחות לפני בנייה צמודת קרקע בצפון הארץ

5. התחלנו לעבוד גם off page על מנת להחליף את פרופיל הקישורים הקיים שרובו זוהה כ toxic ועלול לגרום לענישה.
מכיוון שקישורים אלו מהווים את רוב פרופיל הקישורים באתר החלנו בהדרגה להתנער מקישורים אלה ובו זמנית לבנות קישורים חדשים רלונטים.
כבר בתחילת הקמפיין במקביל עם הכנסת התוכן עדכנו ואימתנו מחדש את העסק בגוגל לעסק שלי
קישרנו את האתר ואת ערוץ היוטיוב לעסק והתחלנו להכניס חוות דעת מלקוחות אמיתיים בכרטיס העסק

גרף התנועה באתר adrichalim.com

  1. ניתן להבחין בתנועה במגמת ירידה לאתר הישן לאחר שנפרץ
  2. הקמת האתר החדש ותחילת קמפיין הקידום באוקטובר 16
  3. זיהויי האתר כחשוד בפריצה וירידה במיקומים ב נובמבר 16
  4. עלייה מחדש בתנועה החל מדצמבר 16

סיכום ותוצאות הקמפיין 4 חודשים ראשונים

מיקומים לאתר adrichalim.com לקוח מאתר הדירוגים kolyom נכון ליום ה 13.02.2017:

ניתן לראות שהאתר חזר למיקומים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בנישה אדריכלים בצפון

 

זהו מבט קצר על הקמפיין של 4 חודשים אך למרות זאת אפשר ללמוד כמה מסקנות חשובות ולכן הצגתי אותו בשלב זה:

  1. אם אתם עדיין בתפיסה שקידום בתוצאות האורגניות זה משהו איטי ולא משתלם ומנוע החיפוש של גוגל זה רובוט טיפש
    יש כאן הוכחה לזמני תגובה מהירים לשינויים קריטים באתר כמו חשד לפריצה ושינויים במיקומים ודירוגים בעמוד תוצאות החיפוש.
  2. בנושא פרופיל הקישורים עדיין בגוגל ישראל אתרים יכולים לדרג עם פרופיל קישורים שלא עומד בעדכון פינגווין.
    מה שמאפשר לנו להחליף בהדרגה את הקישורים חשודים ולא טבעיים בכאלה שיש בהם ערך אמיתי.
  3. בהקמת אתר חדש חשוב מאוד לוודא שכל הכתובות הישנות נשמרות או מופנות לכתובות חדשות רלונטיות.
    שהאתר הישן נמחק וירד מהרשת כך שלא תהיה אפשרות שהרובוט יסרוק אותו.
    לבצע את האינדוקס מחדש בצורה נכונה ב Search Console