יקב עמרם Case study קידום אתרים וחוות דעת של הלקוח

אתה נמצא כאן:Home/Case Study קידום אתרים/יקב עמרם Case study קידום אתרים וחוות דעת של הלקוח
יקב עמרם Case study קידום אתרים וחוות דעת של הלקוח 2017-05-09T09:41:20+00:00

Project Description

קמפיין קידום אתרים וחוות דעת כולל הקמת אתר קידום ממומן קידום אורגני Inbound Marketing

רקע אודות העסק:

יקב עמרם הוא יקב בוטיק קטן ואיכותי המייצר כ 6000 בקבוקי יין בשנה.

סוד ההצלחה של היין וגם הייחוד של הייקב הוא שהכרמים והיקב בבעלות המשפחה

בעמק קדש, שהוא טרואר מצויין ומקום היסטורי לגידול גפנים ליין.

את היקב מנהלת המשפחה והייננים הם עמרם אזולאי ובנו אוהד.

עמרם החל את דרכו ככורם כבר בשנת 1952 והוא אישיות מוכרת בעולם היין.

לעמרם סיפור חיים מרתק המקביל לסיפורה של תעשיית היין בישראל.

הבעיות והאתגרים איתם התמודדנו בקמפיין השיווק בגוגל:

  1. היקב לא מצליח למכור את כל התוצרת ומוכר אחוז גדול מהתוצרת ליקבים אחרים.
  2. תקציב השיווק קטן ומגביל את ערוצי השיווק
  3. בשוק יש מתחרים גדולים עם תקציב גדול כפי שניתן לראות בטבלה a1
  4. השוק בישראל קטן – ממוצע צריכת היין לאדם בישראל עומדת על 4 ליטר לאדם לשנה
  5. לקוח לרוב לא קונה ארגז יין שהוא לא טעם לפניכן

טבלת מתחרים בשוק היין

 

 

מתחרה קישורים נכנסים דפים מפנים nofollow edu דומיינים מפנים Class C IP מפנים
www.carmelwines.co.il 23,941 16,656 3,073 197 931 783 895
golanwines.co.il 10,229 6,548 495 0 772 575 648
barkan-winery.co.il 3,046 2,960 213 0 236 207 221
galilmountain.co.il 2,617 2,494 131 1 768 534 595
amramwinery.com 562 286 5 0 23 27 31
tastingroom.co.il 397 395 137 0 36 36 36
mileswinery.co.il 75 26 20 0 10 10 10
maorwinery.com 62 58 18 0 39 41 41
liqueur-amiad.co.il 38 36 12 0 13 15 15

 

היעדים של הקמפיין

  1. לחשוף יותר אנשים ליין על ידי סיור טעימות ביקב גידול ב 30% בשנה הראשונה
  2. להגדיל את המכירות של יין עד הבית גידול ב 20%

השיטה – מה עשינו בקמפיין

שיווק בגוגל בשיטת היוגוגליזר שלנו:

1. בניית אתר מתאים לקידום אורגני

2. רישום ואימות העסק בגוגל לעסק שלי

3. קידום אורגני ואופטימיזציה

4. שימוש בערוצי גוגל לעסק שלי לשיווק תוכן:

  • שידור אירועים בייקב באמצעות גוגל האנגאווט
  • העלאת סרטונים לערוץ היוטיוב
  • עידוד לקוחות להשאיר חוות דעת בגוגל על העסק

5. הפעלת קמפיין ממומן להבאת תנועה לסיור ביקב עד שהנוכחות בתוצאות האורגניות תעלה

6. שיווק צד לקוח

  • הקמת רשימת דיוור ועידוד הלקוחות להצטרף לרשימה
  • שיווק וניהול תוכן ברשתות החברתיות

כל זאת בנינו בטור ( אחד אחרי השני לפי הסדר הכרונולוגי הנ״ל ) בעקבות מגבלת התקציב של העסק.

סיכום ותוצאות

הגדלת מכירות היין ביקב ב 50%

גרף התנועה לאתר בקמפיין – אורגני ומומן ביחס לעדכוני גוגל באותה התקופה

שימו לב לשימוש בקמפיין הממומן – ״סיור ביקב״ שהפעלנו בגוגל אדוורדס  בכדי להביא תנועה של מבקרים ליקב
הקמפיין הופעל בימי רביעי עד שבת בכדי להגיע לקהל היעד באזור המרכז בשלב קבלת ההחלטה מה עושים בשבת
ובשישי שבת באזור הצפון בכדי לעניין את התיירות המסתובבת באזור היקב.

 

מיקומים בגוגל ישראל נכון ליום פרסום פוסט זה 13.02.2017

ניתן לראות שבביטויים המתארים את הערך האמיתי של היקב – הסיור ביקב הצלחנו לקדם לתוצאות ראשונות בגוגל
את הביטויי יין ״אדום מומלץ״ לא הצלחנו לקדם, כנראה שהתנהגות הגולשים בעמוד זה באתר לימדו את גוגל שזה לא הערך העיקרי
ובאמת זהו לא ביטויי התואם את המבנה ההיררכי של העסק ולא מוסיף ערך לגולש.

מילת מפתח חיפושים מקומיים תוצאות תוצאות כותרת מיקום נוכחיֿ

13.02.17

טעימות יין בצפון 40 166,000 75 3
1↑
יין אדום מומלץ 260 416,000 21 22
1↓
יין עד הבית 10 401,000 14 7
יקב עמרם 70 16,900 138 1
יקבים בגליל העליון 50 137,000 8 1
יקבים פתוחים בשבת 260 31,300 4 3
סיור ביקב 170 118,000 128 4
1↑
יקבים בצפון 320 114,000 56 1
יקב בצפון 320 242,000 6 1

 

מיקומים מול מתחרים על גרף התנועה מול נוכחות בביטויי חיפוש בתוצאות האורגניות

 

 

ניתן ללמוד מהקמפיין שגוגל מאז עדכון hummingbird הוא מערכת חכמה שמבינה הקשרים גוגל מבקשת מאיתנו מיקוד ב Main value preposition

כאשר אנו ממקדים את האתר לערך עיקרי אחד ופונים לפרסונה מסויימת של לקוח קל לאלגוריתם של גוגל להבין לאיזה לקוח להציג את האתר שלנו.

ניתן לראות זאת בתוצאות במיקומי האתר בנישה סיור ביקב לעומת ביטויים כלליים כמו יין אדום מומלץ או אפילו הביטויי יין עד הבית אותו ניסינו לטרגט.

 

במקרה של יין עד הבית שזה כאמור היה אחד משני יעדי הפרוייקט השגנו את הגדלת המכירות דרך ערוץ ה Inbound marketing על ידי מכירות חודשיות דרך רשימת הדיוור.

כאמור במקרה של יין עד הבית  קידום בגוגל הוא לא האמצעי הטוב ביותר להשגת המטרה מכיוון שצרכן יין לא קונה ארגז של יין שהוא לא מכיר.

לכן בהצעת מכירה ממוקדת ללקוחות היקב באמצעות רשימת הדיוור היה אחוז המרה גבוה

מה התוצאות העסקיות ממכירת יין מפעולות השיווק שביצענו להשגת היעדים סיור ביקב ומכירת יין עד הבית?

אוהד אזולאי מסביר בסרטון הבא:

מה היעדים השנה

  • שדרוג האתר לאתר מכירה במסגרת פרוייקט ״ישראל דיגיטלית״ לעסקים בנגב ובגליל
  • הגדלת פעילות הקידום האורגני ושיווק התוכן באתר
  • הגדלת הנרשמים לרשימת הדיוור ל 500 נרשמים