כל הסיבות להקים דף עסקי בגוגל פלוס רשת החברתית של גוגל

כשמדברים על עמודים עסקיים ברשתות החברתיות, רבים מעלים לנגד עיניהם את פייסבוק. מה שחשוב להדגיש הוא שהמתחרה הגדולה, הלא היה Google, מציע פתרונות לא פחות מתקדמים בתחום – וזאת במסגרת הרשת החברתית Google Plus. למעשה, בקרב מומחים רבים ישנה תמימות דעים על כך שהיתרונות השיווקיים של גוגל פלוס כה מהותיים עד שהם מעניקים לה יתרון ביחס לפלטפורמות אחרות, כולל זו של פייסבוק.

?מהו דף עסקי ברשת החברתית של גוגל

עמוד עסקי בגוגל פלוס ניתן לפתוח לאחר שפותחים ברשת החברתית האמורה פרופיל אישי. לאחר הכניסה הראשונית לפרופיל (הוספת הכיתוב Pages לכתובת הפרופיל האישי) יש לבצע הגדרות שונות הנוגעות אליו: השיוך המקצועי שלו, סוג העמוד (מוצג, מוצר, עסק מקומי מאד), שם העמוד, תיאור קצר, דרכי התקשורת, כתובת, אתר אינטרנט, דואר אלקטרוני – והרשימה עוד ארוכה.

על מנת שהיתרונות של גוגל פלוס יתגשמו להם, מומלץ מאד להקפיד שהמידע יהיה מדויק, מקיף ורלוונטי לעסק. קישור העמוד לאתר חיוני אף הוא, בעיקר בכל הנוגע להגדלת הכניסות לאתר האינטרנט ולקידום האתר במנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם, כפי שנראה מיד.

כך מקדמים כיום אתרים

אין זה סוד שקידום אתרים מהווה חלק בלתי נפרד במאמצי השיווק של כל גורם הנמצא במרחב המקוון. הגם שלצורך הקידום האורגני (SEO) נדרשים מאמצים לא מבוטלים, גוגל פלוס מאפשר לקצר את התהליכים במידה ניכרת. פתיחת פרופיל אשר בו יינתן דגש גם על מילות המפתח הרלוונטיות – בתיאורי העסק או בפוסטים המועלים בעמוד, למשל – יכולה לאפשר לאתר להתקדם בצורה משמעותית במנוע החיפוש. בכך גדלים הסיכויים, כמובן, לכניסה מרשימה של גולשים/לקוחות פוטנציאליים אליו. גם האפשרות של השמת קישורים לעמודים ספציפיים באתר האינטרנט עצמו בתוך הפרופיל בגוגל פלוס תורמת רבות מהבחינה זו. פעולת ה-1+ שמבצעים הגולשים (המקבילה של “לייק”) נחשבת אף היא לבעלת תמורות משמעותיות במיוחד מבחינת קידום האתרים.

מעבר לקידום האתרים, מציע דף עסקי ברשת החברתית גוגל פלוס מספר תוספות חשובות שמסייעות ללקוחותיו במידה ניכרת. מקום של כבוד מקבלת האפשרות למקם את העסק על מפה, וזאת על פי הכתובת שלו שמוכנסת ומאומתת על ידי בעליו: הלקוחות יכולים לראות מהן דרכי ההגעה לבית העסק, מה שחוסך עבורם מאמצים רבים.

חשיבותה של תקשורת

חלק מהמאמצים השיווקיים של עסק, בכל גודל ובכל תחום פעילות, חייב להיות מושם על יצירת תקשורת יעילה ודו כיוונית בין אנשיו לבין הלקוחות הקיימים או הפוטנציאליים. מעבר לפירוט דרכי יצירת הקשר ה”מסורתיות” בפרופיל עצמו, מאפשר גוגל פלוס לקחת את התקשורת מספר צעדים קדימה. זאת, באמצעות צ’אט וידאו לייב עם עד עשרה גולשים בזמן אמת, אופציה שמציע הכלי Google Hangouts. בדרך זו ניתן לספק ללקוחות תשובות לשאלות נקודתיות, להציג בפניכם מוצר או שירות וכן להגדיל את הנראות של העסק והמוחשיות שלו. לא צריך להיות מומחה לשיווק כדי לדעת שחשיפת הלקוחות להיבטים האנושיים של העסק – אנשים בשר ודם העומדים מאחוריו, למעשה – יכולה להעלות את קרנו ביותר ממובן אחד.

כלי חשוב אחר המוצע במסגרת גוגל פלוס הוא ארגון אירועים אשר עורך העסק, או עתיד לערוך. בין אם המדובר הוא באירוע פיזי (יום מכירות, ערב השקה ועוד) ובין אם על אירוע וירטואלי (תוכן וידאו המועבר לגולשים, “וובינר”) , התמונה הופכת לפשוטה באמצעות כלי זה. מנהלי הפרופיל יכולים, בדומה לפייסבוק, לרכז במקום אחד את כלל התמונות ואף לשתף את האלבום בפלטפורמות השונות. מעלה חשובה אחרת היא היכולת להכניס בצורה אוטומטית את האירוע ליומן המגוון של גוגל, Google Calendar, בו משתמשים אנשי עסקים רבים גם כך בתור ברירת מחדל.